четвер, 17 березня 2016 р.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ (ФОРМАТ ЗНО 9 КЛАС)

1. Пісні, у яких розповідається про конкретні історичні події і участь у них реальних осіб, – це…
А балади                                     В пісні-хроніки
Б думи                                         Г історичні пісні
2. Ліро-епічний твір, що виконується переважно сольним співом і речитативом, – це…

А історична пісня                      В балада
Б дума                                         Г пісні-хроніки
3. На які три роди поділяють фольклор, як і літературу:
А міфологія, лірика, епос
Б епос, лірика, дума
В епос, лірика, драма
Г епос, балади, історичні пісні
4. Основними ознаками фольклору є:
А варіативність, анонімність, усність, імпровізаційність
Б варіативність, імпровізаційність, прозова форма, усність
В анонімність, авторство, усність, запозиченість сюжету
Г анонімність, поетична форма, імпровізаційність, усність
5 . У якій із перерахованих історичних пісень йдеться про першу збройну перемогу  козаків над поляками   під Жовтими Водами 1648 року під проводом Б.Хмельницького:
А «Гей, не дивуйтесь, добрії люди»
Б «Ой, Морозе, Морозенку»
В «Зажурилась Україна…»
Г «Чи не той то хміль»
6. Речитативом виконуються:
А казки
Б балади
В легенди
Г думи
7. Кого визволила «дівка-бранка Маруся, попівна Богуславка» з турецької неволі?
А Самійла Кішку
Б своїх земляків із міста Богуслава, які довго перебували в неволі у її чоловіка
В сімсот українських бранців, які тридцять років були в неволі у її чоловіка
Г посланців із міста Богуслава від Марусиних батьків
8. Гострий, драматично напружений сюжет, романтична піднесеність, елементи фантастики, трагічний фінал, моралізаторство, метаморфози – це основні риси :
А думи
Б історичної пісні
В казки
Г балади
9. Художній прийом, який полягає у перетворенні людини на рослину, птаха тощо – це: 
А гіпербола
Б уособлення
В метаморфоза
Г літота
10. Кульмінацією балади «Бондарівна» є:
А зустріч Бондарівни та пана Каньовського
Б конфлікт між Бондарівною та паном Каньовським
В похорон Бондарівни
Г Бондарівна відхиляє пропозицію пана
11. Прочитайте рядки з балади «Ой летіла стріла»
               Де матінка плаче, там Дунай розлився;
               Де плаче сестриця, там слізок криниця;
               Де плаче миленька, там земля сухенька.
В уривку використано:
А риторичне запитання, вигуки, метонімію
Б порівняння, уособлення, риторичне запитання
В гіперболу, анафору, порівняння
Г літоту, порівняння, метафору
12. Події «Слова о полку Ігоревім» відбулися:
А 998 року
Б 1112 року
В 1184 року
Г 1185 року



13. Річка, на якій відбулася вирішальна битва Ігоревого війська, називалася:
А Каяла                                         В Ворскла
Б Дніпро                                        Г Почайна
14. Жанр «Слова о полку Ігоревім»:
А літописна повість
Б поема
В героїчна пісня
Г слово
15. «Хочу бо,  – сказав,  – списа переломити кінець поля Половецького; з вами, русичі, хочу голову свою зложити або напитися шоломом з Дону!»  Ці слова у «Слові о полку Ігоревім» належать:
А Бояну
Б Всеволоду
В Святославу
Г князю Ігорю
16. Плач Ярославни споріднений із таким фольклорним жанром:

А замовляння
Б легенда
В голосіння
Г дума
17. «Слово  о полку Ігоревім» має ознаки художнього стилю:
А бароко                               В реалізму
Б орнаменталізму                Г класицизму
18. Творчість Г.Сковороди має ознаки художнього стилю:
А готики                                В реалізму
Б бароко                                 Г класицизму
19. Поставте в хронологічному порядку етапи розвитку давньої української літератури:
А орнаментальний стиль
Б ренесанс
В бароко
Г монументальний стиль
20. В основі байки лежить такий художній прийом:
А алюзія
Б алітерація
В алегорія
Г асонанс
21. Байка як літературний жанр за родовою ознакою твір…
А ліричний
Б епічний
В ліро-епічний
Г драматичний
22. Зразком  високої патріотичної лірики є твір  Г.Сковороди:
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту- звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
23. Тему суперечності між трудовим способом життя й паразитичним існуванням розкрито у байці Г.Сковороди:
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту- звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
24. У якій байці Г.Сковорода засуджує здирників і бюрократів, розпусників і пияків, ледарів і підлабузників?
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту- звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
25. У якій байці Г.Сковорода розмірковує над  питанням, що таке свобода («Зрівнявши все  злото, проти свободи воно лиш  - болото»)?
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту- звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
26. На могилі Г.Сковороди викарбуваний його афоризм :
А Не все те невірне, що тобі незрозуміле.
Б З усіх утрат втрата часу найтяжча.
В Світ ловив мене, та не спіймав.
Г Не за обличчя судіть, а за серце.
27. Художній стиль і напрям  у європейській літературі та мистецтві XVII-XVIII ст., для якого характерні увага до античних взірців, до духовної і матеріальної культури, суворе дотримання єдності жанрів, оспівування «сильних світу сього» – це …
А романтизм                    В класицизм
Б реалізм                          Г ренесанс
28. Про кого Т. Шевченко писав у рядках:
 Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди;
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть!
А П.Куліша                                 В Г.Сковороду
Б І.Котляревського                     Г І.Вишенського

29. Зачинателем нової української літератури був:
А Т.Шевченко
Б Г.Сковорода
В І.Квітка-Основ’яненко
Г І.Котляревський
30. За жанром «Енеїда»:
А реалістична ліро-епічна поема
Б драматична поема
В сатирична поема
Г епічна травестійно-бурлескна поема
31. «Енеїда» є травестійною переробкою однойменного твору:
А Овідія                                     В Діодена
Б Гомера                                   Г Вергілія
32. В образах троянців І.Котляревський змалював:
А панів                                           В чумаків
Б козаків                                         Г кріпаків
33. У поемі «Енеїда» письменник натякає на царювання Катерини II («люта чарівниця І дуже злая для людей»). Як називається такий художній прийом?
А алюзія
Б алітерація
В алегорія
Г асонанс
34. Хто з митців назвав «Енеїду» І.Котляревського «енциклопедією українського життя XVIII  століття»?
А Г.Сковорода
Б І.Франко
В М.Рильський
Г Леся Українка
35. У рядках «Енеїди»
Помилуй, пані благородна!
Не дай загинуть головам…    використано художній засіб:
А епітет
Б метонімію
В синекдоху
Г оксиморон
36. Серед названих жителів Олімпу богом кохання є:
А Зевс (Юпітер)
Б Нептун (Посейдон)
В Купідон (Амур)
Г Марс (Арей)
37. «Енеїда» І.Котляревського написана віршовим розміром:

А ямбом
Б хореєм
В дактилем
Г анапестом
38. Дайте визначення мовній грі, яку використовує І.Котляревський у наведених рядках:
Енус ностер магнус панус
І славний троянорум князь,
Шмигляв по морю, як циганус…
А езопова мова           В парадоксальні висловлювання
Б макаронічна мова    Г оксиморон
39. Жанр твору «Наталка Полтавка» І.Котляревського:
А драма-феєрія
Б історична трагедія
В соціально-побутова драма
Г травестійно-бурлескна поема
40. Возний із п’єси І.Котляревського «Наталка Полтавка» мав прізвище:
А Макогоненко
Б Терпиловський
В Тетерваковський
Г Віяловський
41. Хто із названих драматургів виконував  роль у п’єсі  «Наталка Полтавка»?

А М.Кропивницький
Б.М.Садовський
В П.Саксаганський
Г І.Карпенко-Карий
42. Про кого сказав Т.Шевченко:
…А ти, батьку,
Як сам здоров знаєш;
Тебе люди поважають,
Добрий голос маєш…
Утни, батьку,щоб нехотя
На весь світ почули,
Що діялось в Україні…
А Г.Сковороду                 В Г.Квітку-Основ’яненка         
Б П.Куліша                       Г І.Котляревського             
43. «Батьком» нової української художньої прози вважають:
А Т.Шевченка
Б І.Котляревського
В П.Куліша
Г Г.Квітку-Основ’яненка
44. Твір «Маруся» Г.Квітки-Основ’яненка за жанром – це
А романтична балада
Б соціально-побутове оповідання
В сентиментально-реалістична повість
Г реалістично-етнографічна новела
45. Твір Г.Квітки-Основ’яненка «Маруся» має ознаки художнього стилю:
А бароко
Б романтизму
В класицизму
Г сентименталізму
46. Головні герої твору «Маруся»
А комічні
Б трагічні
В героїчні
Г ідеалізовані
47. Для сентименталізму характерні такі ознаки, КРІМ:
А герої ідеальні
Б співчутливий тон розповіді
В поєднання релігійних і світських мотивів
Г увага до описів природи
48. Романтизм став повним запереченням:
А ренесансу
Б бароко
В класицизму
Г сентименталізму

49. Роки життя Т.Шевченка:
А 1801-1859
Б 1814-1861
В1816-1857
Г 1871-1913
50. Т.Шевченко народився в:
А Кирилівці
Б Звенигородці
В Моринцях
Г Вільшані
51. Прочитайте рядки з послання «До Основ’яненка»
Чайка скиглить літаючи,
Мов за дітьми плаче;
Сонце гріє, вітер віє
На степу козачім.           
В уривку наявні художні засоби, КРІМ:
А порівняння
Б епітета
В гіперболи
Г персоніфікації
52. Поезії «До Основ’яненка» належать слова:
А «І мене в сім’ї великій, В сім’ї вольній, новій Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом».
Б «В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля».
В «У всякого своя доля І свій шлях широкий».
Г «Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине… От де, люде, наша слава, Слава України!»
53. Рядки з поми «Гайдамаки» «Все йде, все минає – і краю немає, Куди ж воно ділось? Відкіля взялось?» є
А описом життя
Б лірично-філософським вступом
В ліричним відступом
Г авторською розповіддю
54. Ім’я одного з головних героїв поеми «Гайдамаки»:
А Перебендя
Б Гамалія
В Іван Підкова
Г Ярема Галайда

55. За жанром поема «Гайдамаки»:
А історична поема
Б соціально-побутова поема
В драматична поема
Г романтична історико-героїчна поема

56. Убивство одним із героїв поеми «Гайдамаки» своїх дітей змальовано в розділі:
А «Титар»
Б «Треті півні»
В «Червоний бенкет»
Г «Гонта в Умані»
57. Вірш «Заповіт» Т.Шевченко написав, перебуваючи в:
А Києві
Б Санкт-Петербурзі
В Яготині
Г Переяславі
58. Поема «Сон» («У всякого своя доля…») має таке авторське жанрове визначення:
А містерія
Б комедія
В медитація
Г подражаніє
59. Героїню поеми  «Сон» («У всякого своя доля…»), чий портрет у рядках
… небога,
Мов опеньок засушений,
Тонка, довгонога,
Та ще на лихо, сердешне,
Хита головою…, ліричний герой зустрів:
А в Україні
Б в Сибіру
В у царському палаці
Г на вулицях міста
60. У заключних рядках поеми «Сон» («У всякого своя доля…»)
Мій медведик! Стоїть собі,
Голову понурив
Сіромаха. Де ж ділася
Медвежа натура?
Мов кошеня, такий чудний… використано сатиричний прийом:
А іронію                               В сарказм
Б літоту                                Г гротеск
61. Поема «Кавказ» присвячена:
А другу Якову де Бельмену
Б грузинському народові
В царю Миколі I
Г Катерині II
62. На початку поеми «Кавказ» Т.Шевченко використав із античної міфології образ:
А Геракла                                В Зевса
Б Прометея                              Г Сізіфа

63. Заклик до боротьби за національне і соціальне звільнення
Борітеся – поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая!     звучить у творі Т.Шевченка:
А «Гайдамаки»
Б «І мертвим, і живим…»
В «Кавказ»
Г «Заповіт»
64. У рядках із поеми «Кавказ»
А тюрм! а люду! Що й лічить!
Од молдаванина до фіна
На всіх язиках все мовчить,
Бо благоденстує!  використано художні засоби:

А гіперболу, уособлення
Б літоту, парадокс
В іронію, синекдоху
Г алюзію, порівняння
65. З якого твору Т.Шевченка рядки
«В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля», «Нема на світі України, Немає другого Дніпра», «Якби ви вчились так, як треба, То й мудрость би була своя», «І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь»        стали афоризмами?
А «Гайдамаки»
Б «І мертвим, і живим…»
В «Кавказ»
Г «Заповіт»
66. Поему «Катерина»  Т.Шевченко присвятив:
А К.Брюллову
Б В.Жуковському
В матері
Г сестрі Катерині
67. Пейзажні описи у поемі «Катерина» введені, щоб:
А передати красу української природи
Б поглибити психологічний стан героїні
В надати твору реалістичного звучання
Г зберегти народнопісенні традиції
68. Кульмінацією у поемі «Катерина» є:
А розповідь про нерозсудливу поведінку Катерини
Б випадкова зустріч Катерини з військом та офіцером Іваном, який відштовхнув її і не захотів визнати дитини
В народження у Катерини позашлюбної дитини
Г самогубство героїні
69. Пантелеймон Куліш був учасником товариства:
А «Руська трійця»
Б «Молода муза»
В Кирило-Мефодіївське братство
Г «Братство тарасівців»
70. Твір «Чорна рада» П.Куліша має підзаголовок:
А роман-хроніка
Б літопис 1654 року
В хроніка 1663 року
Г історія літописання
71. На гетьманську булаву у романі «Чорна рада» претендували:
А Хмельницький, Барабаш
Б Брюховецький, Сомко
В Мазепа, Тетеря
Г Васюта, Вуяхевич
72. Вирішальну роль у ході Ніжинської ради у романі «Чорна рада» відіграли такі соціальні сили:
А городове козацтво
Б простолюд та запорожці
В міщани
Г козацька старшина
73. У словах «А що нам, брате, до Вкраїни? Хіба нам нічого їсти або пити, або ні в чому хороше походити?»  виражена життєва позиція одного з героїв роману «Чорна рада»:
А Гвинтовки
Б Кирила Тура
В Череваня
Г Івана Брюховецького
74. «Безбожним харцизякою», «гадюкою», «нечестивим пройдисвітом» у романі «Чорна рада» автор називає:
А Брюховецького
Б Кирила Тура
В Гвинтовку
Г Васюту

75. Усі названі персонажі роману «Чорна рада» є історичними постатями, КРІМ:
А Павло Тетеря
Б гетьман Яким Сомко
В гетьман Іван Брюховецький
Г полковник Кирило Тур
76. Справжнє ім’я Марка Вовчка:
А Лариса Косач
Б Ольга Кобилянська
В Олена Пчілка
Г Марія Вілінська

77. Своєю «єдиною донею Марусею Маркович» назвав Марка Вовчка:
А П.Куліш
Б Т.Шевченко
В В.Стефаник
Г І.Котляревський
78. В уривку із оповідання «Максим Гримач»: «Зійшла, як на хибку кладку, поглянула на всі сторони та й кинулась на самий глиб»використано сюжетний елемент:
А зав’язка                                      В кульмінація
Б розвиток дії                                Г розв’язка
79. Художньо-стилістичний прийом, натяк, відсилання до певного літературного твору або історичної події – це
А гротеск
Б гіпербола
В алюзія
Г парадокс
80. Троп, заснований на сполученні логічно несумісних понять, протилежних за значенням слів, унаслідок чого створюється несподіваний експресивний ефект – це
А метафора                          В оксиморон
Б метонімія                          Г літота

81. Двоскладова стопа з наголосом на другому складі:
А ямб                                                В дактиль
Б хорей                                             Г анапест

82. Невеликий за обсягом вірш і музичний твір про кохання, призначений для сольного співу …
А вірш                                     В романс
Б поема                                    Г коляд
















































ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ (ФОРМАТ ЗНО 10 КЛАС)
1. Творчості І.Нечуя-Левицького притаманні риси художнього стилю:

А реалізму                                   В класицизму
Б романтизму                              Г сентименталізму
2. Жанр твору «Кайдашева сім’я»:
А історико-побутова лірико-гумористична повість
Б історико-романтична лірико-травестійна повість
В соціально-побутова сатирично-гумористична повість
Г соціально-психологічна сатирично-бурлескна повість
3. Поява в сім’ї Кайдашів Мотрі є у творі
А зав’язкою
Б розв’язкою
В експозицією
Г кульмінацією
4. Село, де жили Кайдаші, називалося:
А Вербівка
Б Комарівка
В Семигори
Г Пухівка
5. «Серце з перцем» у повісті «Кайдашева сім’я» мала:
А Мелашка
Б Мотря
В Маруся Кайдашиха
Г баба Палажка
6. Стару Кайдашиху в селі прозвали:
А осавулою
Б чорноротою
В бояринею
Г пані економшею

7. У повісті «Кайдашева сім’я» провідною є
А проблема братовбивства
Б проблема безправ’я селян
В проблема майнової нерівності
Г проблема громадського обов’язку
8.  У словах «Лаврінові слова запали Карпові в душу» використано художній засіб:
А епітет                                          В синекдоху
Б метафору                                     Г порівняння
            
9. Справжнє прізвище Панаса Мирного –
А Косач
Б Рудченко
В Тобілевич
ГСаксаганський
10. Панас Мирний майстерно переспівав українською мовою:
А «Іліаду» Гомера
Б «Слово про похід Ігорів»
В «Божественну комедію» Данте
Г «Послання до єпископів» Вишенського
11. Назва роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є
А іронічною
Б сатиричною
В алегоричною
Гміфологічною
12. Академік О.Білецький схарактеризував композицію роману  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» словами:
А «Оповідка з народного життя»
Б «Роман у романі людських трагедій»
В «Будинок з багатьма прибудовами і надбудовами»
Г «Коротка, сильна і страшна повість про людське горе»
13. Образи у творі  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А типові
Б символічні
В ідеалістичні
Г фантастичні
14. Провідна проблема твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А братовбивства
Б вибору
В батьків і дітей
Г боротьби за політичні права
15. Іменами Хрущ, Хрущов, Притика наділений у романі  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А Грицько Чупруненко
Б дід Улас
В Іван Вареник
Г Чіпка Варениченко
16. «Польовою царівною» Панас Мирний у романі  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» назвав:
А Христю
Б Галю
В Явдоху
Г пані Польську
17. Прізвисько «Махамед» піщани дали («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»):
А Чіпці Варениченку
Б Грицьку Чупруненку
В Максиму Гудзю
Г пану Польському Василю Семеновичу
18 Серед акторів «театру корифеїв» були представники родини –
А Старицьких
Б Саксаганських
В Тобілевичів
Г Кропивницьких
19. Першу українську професійну трупу створив:
А І.Карпенко-Карий
Б М.Садовський
В М.Старицький
Г М.Кропивницький
20. Авторський відступ у драмі, в якому йдеться про особливості зовнішності дійових осіб, їхньої поведінки, акторської гри, називається:
А реплікою
Б ліричним відступом
В ремаркою
Г портретом
21. «Дворянські порядки» у своєму домі намагається завести герой твору І.Карпенка-Карого:
А Пузир («Хазяїн»)
Б Калитка («Сто тисяч»)
В  Боруля («Мартин Боруля»)
Г Тренделєв («Мартин Боруля»)
22. Поетичний дебют І.Франка відбувся в журналі:
А «Друг»
Б «Дзвін»
В «Молот»
Г «Життє і слово»


23. Поезії збірки «Зів’яле листя» І.Франка належать до:
А пейзажної лірики
Б інтимної лірики
В громадянської лірики
Г філософської лірики
24. Жанр збірки  «Зів’яле листя» І.Франко визначив як:
А ліричний щоденник
Б лірична трагедія
В лірична драма
Г драма серця
25. Мій поклик: праця, щастя і свобода,
     Я єсть мужик, пролог, не епілог  …
Ці слова звучать у вірші І.Франка:
А «Декадент»
Б «Поет мовить»
В «Сідоглавому»
Г «Гімн»
26. На основі біблійного матеріалу І.Франком написано:
А поему «Іван Вишенський»
Б повість «Перехресні стежки»
В збірку «З вершин і низин»
Г поему «Мойсей»
27.  «Мойсей» І.Франка за жанром:
А історична поема
Б  філософська поема-притча
В драма-феєрія
Г драматичний твір
28. Закликає народ закидати пророка камінням у поемі «Мойсей»:
А Азазель
Б Єгошуа
В Датан
Г Єгова
29. Трагедія Мойсея з однойменної поеми полягає в:
А нерозумінні його людей
Б слабкості духу
В старості
Г підступних ворогах
30. Поема «Мойсей» порушує таку основну проблему:
А стосунки вождя з народом
Б роль особистості в житті суспільства
В місце України у світовій історії
Г людина і віра
31. Кульмінацією поеми «Мойсей» є
А розповідь про сліпця Оріона
Б легенда про терен
В конфлікт Датана й Авірона з Мойсеєм
Г смерть Мойсея
32. Азазель у поемі «Мойсей» символізує:
А злочин
Б злагоду
В темряву
Г сумніви
33. У рядках
І знов по широких полях
Полились  ріки людського поту…   використано художній засіб:
А метафору
Б гіперболу
В синекдоху
Г порівняння

34. У рядках
Ти, брате, любиш Русь,
Я ж не люблю, сарака!
Ти, брате, патріот,
А я собі собака…     використано засіб поетичного синтаксису:
А епіфору
Б анафору
В антитезу
Г тавтологію
35. Повість «Земля» О.Кобилянської започаткувала ………… як модерністську течію:
А імпресіонізм
Б символізм
В експресіонізм
Г сюрреалізм
36. Течія модернізму, основним принципом якої є художнє осягнення за допомогою символів сутності явищ, що знаходяться за межею чуттєвого сприймання, є
А імпресіонізм
Б символізм
В експресіонізм
Г сюрреалізм
37. Прочитайте уривок із повісті «Земля» О.Кобилянської
 «А відтак, коли настане весна – за три місяці вона вже настане, – буде земля його недармо вижидати. Розстелиться чорна й широка, як море, голубе небо буде сміятися, а його  не буде.» Займенники, виділені в тексті, указують на:
А Івоніку
Б Саву
В Михайла
Г Тодорику
38. У наведеному уривку використано:

А порівняння, персоніфікацію, синекдоху
Б персоніфікацію, метонімію, інверсію
В епітети, порівняння, уособлення
Г паралелізм, символ, оксиморон
39. Комплекс Каїна у повісті «Земля» повторює:
А Михайло
Б Сава
В Івоніка
Г Петро
40. Стильовою домінантою творчості М.Коцюбинського є:
А неоромантизм
Б імпресіонізм
В сентименталізм
Г експресіонізм
41. Домінування враження над зображенням, ефект «кольорової музики», незвичайного поєднання звукових і колористичних образів – це ознаки стилю…
А романтичного                        В імпресіоністичного
Б реалістичного                        Г сюрреалістичного
42. Новелу «Intermezzo» можна віднести до такого жанрового різновиду:
А психологічна
Б сенсаційна
В філософська
Г лірична імпресіоністична
43. За формою викладу матеріалу «Intermezzo» - це
А новела настрою           В новела потоку свідомості
Б музична новела            Г пейзажна новела
44. Тема новели «Intermezzo»:
А митець і суспільство
Б зубожіння українського селянства
В становлення української інтелігенції
Г гармонія людини і природи
45. Ліричний герой новели «Intermezzo» найбільше заздрить:
А сонцю                          В планетам
Б вівчаркам                     Г землі
46. Кульмінаційним моментом у композиції новели «Intermezzo» є:
А втеча з міста
Б зустріч ліричного героя з селянином
В прогулянка з вівчарками
Г перебування в будинку
47. Розв’язка сюжету новели «Intermezzo» звучить у словах:
А «я не можу бути самотнім»
Б «мене втомили люди»
В «врешті ми вдома»
Г «Йду поміж люди. Душа готова»
48. У повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» змальовано такий регіон України:
А Буковина
Б Волинь
В Гуцульщина
Г Бойківщина
49. Образи Івана та Марічки у повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» є втіленням ідеї:
А родинного затишку
Б вірності та відданості
В незнищенності кохання
Г скороминущості буття
50. Діалектне слово «плай», вжите у  повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків», означає:
А хазяїн
Б вогнище
В гірська стежка
Г безлісні гори
51. За ідейно-тематичним спрямуванням повість М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» близька до:
А «Кайдашевої сім’ї» І.Нечуя-Левицького
Б «Землі» О.Кобилянської
В «Лісової пісні» Лесі Українки
Г «Intermezzo» М.Коцюбинського
52. «Нервова» емоційність та ірраціональність, гіперболізоване зображення дійсності, поєднання примітивізму із високим пафосом характерне для:
А імпресіонізму
Б експресіонізму
В неореалізму                            Г неоромантизму
53. Такі ознаки, як напружений сюжет, несподівана розв’язка, стислість, загострений конфлікт, характерні для жанру:
А казки                                  В новели
Б балади                                Г драми
54. В.Стефаник входив до:
А «Руської трійці»
Б «Празької школи»
В «Покутської трійці»
Г «Кирило-Мефодіївського братства»
55. В основу новели «Камінний хрест» В.Стефаника покладено:
А розповідь батька
Б автобіографічні мотиви
В листування з односельцем-емігрантом
Г замітку з місцевої газети
 56. Головний персонаж новели  «Камінний хрест»:
А Іван Дідух
Б Кирило Гаморак
В Гриць Летючий
Г Чіпка Варениченко
57. Кульмінація новели «Камінний хрест»:
А змалювання тяжкої праці на горбі
Б розмова з сусідами
В танець Івана з дружиною
Г момент, коли Іван замовляє службу по собі в церкві
58. Леся Українка народилася в:
А Києві
Б Львові
В Луцьку
Г Новгород-Волинському              
59. Справжнє прізвище Лесі Українки:
А Лариса Косач
Б Наталя Кобринська
В Марія Вілінська
Г Олена Пчілка
60. Рядки
Так, я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні…     узяті з поезії:
А «Надія»
Б «Слово, чому ти не твердая криця»
В «Стояла я і слухала весна»
Г «Contra spem spero»
61. Особливістю композиції «Лісової пісні» Лесі Українки є те, що:
А оповідач є учасником подій
Б твір починається з кульмінації
В змальовано два світи: людський і казковий
Г події розвиваються у зворотному порядку

62. Тема «Лісової пісні» Лесі Українки:
А стосунки між батьками і дітьми
Б любов людини до природи і необхідність її збереження
В зіставлення світу людини і світу природи в їх гармонійних і дисгармонійних взаєминах
Г життя українських селян на Волині наприкінці XIX століття
63. Мавка, розбуджена голосом сопілки сільського парубка Лукаша, прокидається від зимового сну. Ця частина сюжету є …
А кульмінацією
Б розв’язкою
В експозицією
Г зав’язкою
64. У «Лісовій пісні» Лесі Українки наявні всі проблеми, КРІМ:
А людина і природа
Б людина і мистецтво
В трагедія самозради
Г трагедія самовбивства
65. «Лукава, як видра, хижа, наче рись» – це характеристика у «Лісовій пісні» Лесі Українки:
А Мавки
Б Килини
В матері Лукаша
Г Русалки
66. Поезія Лесі Українки «І все-таки до тебе думка лине» звернена безпосередньо до:
А матері Олени Пчілки
Б коханого С.Мержинського
В рідної України
Г чоловіка К.Квітки
67. У рядках
І так заридати, щоб зорі почули,
Щоб люди вжахнулись на сльози мої…  використано художній засіб:
А епітет
Б метонімію
В порівняння
Г гіперболу
68. Жанр поезії Лесі Українки «І все-таки до тебе думка лине»:
А патріотична лірика
Б філософська лірика
В громадянська лірика
Г пейзажна лірика
69. У поетичній строфі
Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі…використано:
А тавтологію                         В епіфору
Б анафору                              Г риторичний оклик
70. Вислови О.Білецького «його поезія народилася з духу музики»; назва його першої збірки – це «своєрідна філософія космічної гармонії» – стосуються творчості:
А О.Олеся                               В М.Рильського
Б П.Тичини                             Г М.Вороного
71. Збірка «Сонячні кларнети» П.Тичини найбільш близька до мистецтва:
А живопису                          В музики
Б скульптури                        Г театру
72. Перу П.Тичини належить поезія:
А «Чого являєшся мені у сні…»
Б «Якби я втратив очі, Україно…»
В «Лебеді материнства»
Г «Ви знаєте, як липа шелестить…»
73. В уривку
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? –
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі…   використано такі художні засоби:
А гіперболу, епітети, порівняння
Б оксиморон, епітети, порівняння
В паралелізм, епітети, риторичне запитання
Г риторичний оклик, епітети, порівняння
74. Вірш «Любіть Україну» був написаний:
А 1941 р. у зв’язку з початком Великої Вітчизняної війни
Б 1943р. на честь визволення Києва від фашистів
В 1944 р. з нагоди визволення України від фашистів
Г 1945 р. з нагоди перемоги над фашистами

75. В уривку з вірша «Любіть Україну» В.Сосюри
Для нас вона в світі єдина, одна
В просторів солодкому чарі…
Вона у зірках, і у вербах вона,
І в кожному серця ударі… використано прийом:
А гіперболи                            В алегорії
Б тавтології                            Г синекдохи
76. М. Вороний обстоював засади такої модерної течії в українській літературі, як:
А символізм
Б імпресіонізм
В сюрреалізм
Г експресіонізм
77. М.Вороний НЕ Є автором поезії:
А «Іванові Франкові»
Б «Блакитна панна»
В «Інфанта»
Г «З журбою радість обнялась»
78. У рядках
Акордами проміннострунними
День хвилював і тихо гас.
Над килимами вогнелунними
Венера кинула алмаз…   виділені слова є:
А епітетами                          В неологізмами
Б порівняннями                    Г архаїзмами
79. Блакитна панна з однойменної поезії М.Вороного – це образ
А Літа                                            В Осені
Б Зими                                           Г Весни
80. Автор поетичної збірки «З журбою радість обнялась…» – це
А М.Вороний                                В О.Олесь
Б П.Тичина                                    Г І. Франко
81. У рядках
В обіймах з радістю журба.
Одна летить, друга спиня…
І йде між ними боротьба,
І дужчий хто, не знаю я… використано художні засоби:
А порівяння й епітети              Б метафору й епітети
Б антитезу й оксиморон         Г анафору й антитезу
82. В.Винниченко започаткував в українській літературі таку течію модернізму, як:
А неоромантизм
Б неореалізм
В символізм
Г імпресіонізм
83. Серед названих творів В.Винниченка новелою є:
А «Записки Кирпатого Мефістофеля»
Б «Гріх»
В «Сонячна машина»
Г «Момент»
84. За жанром  новела «Момент»:
А психологічна
Б сенсаційна
В філософська
Г  імпресіоністична

                        













































Немає коментарів:

Дописати коментар