ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ (ФОРМАТ ЗНО 9 КЛАС)
1. Пісні, у яких розповідається про конкретні
історичні події і участь у них реальних осіб, – це…
А балади В
пісні-хроніки
Б думи Г
історичні пісні
|
2. Ліро-епічний твір, що виконується переважно
сольним співом і речитативом, – це…
А історична пісня В балада
Б дума Г
пісні-хроніки
|
3. На які три роди поділяють фольклор, як і
літературу:
А міфологія, лірика,
епос
Б епос, лірика, дума
В епос, лірика, драма
Г епос, балади,
історичні пісні
|
4. Основними ознаками фольклору є:
А варіативність,
анонімність, усність, імпровізаційність
Б варіативність,
імпровізаційність, прозова форма, усність
В анонімність,
авторство, усність, запозиченість сюжету
Г анонімність, поетична
форма, імпровізаційність, усність
|
5 . У якій із перерахованих історичних пісень
йдеться про першу збройну перемогу
козаків над поляками під
Жовтими Водами 1648 року під проводом Б.Хмельницького:
А «Гей, не дивуйтесь,
добрії люди»
Б «Ой, Морозе,
Морозенку»
В «Зажурилась Україна…»
Г «Чи не той то хміль»
|
6. Речитативом виконуються:
А казки
Б балади
В легенди
Г думи
|
7. Кого визволила «дівка-бранка Маруся, попівна
Богуславка» з турецької неволі?
А Самійла Кішку
Б своїх земляків із
міста Богуслава, які довго перебували в неволі у її чоловіка
В сімсот українських
бранців, які тридцять років були в неволі у її чоловіка
Г посланців із міста
Богуслава від Марусиних батьків
|
8. Гострий, драматично напружений сюжет,
романтична піднесеність, елементи фантастики, трагічний фінал,
моралізаторство, метаморфози – це основні риси :
А думи
Б історичної пісні
В казки
Г балади
|
9. Художній прийом, який полягає у перетворенні
людини на рослину, птаха тощо – це:
А гіпербола
Б уособлення
В метаморфоза
Г літота
|
10. Кульмінацією балади «Бондарівна» є:
А зустріч Бондарівни та
пана Каньовського
Б конфлікт між
Бондарівною та паном Каньовським
В похорон Бондарівни
Г Бондарівна відхиляє
пропозицію пана
|
11. Прочитайте рядки з балади «Ой летіла стріла»
Де матінка плаче, там Дунай розлився;
Де плаче сестриця, там слізок криниця;
Де плаче миленька, там земля сухенька.
В уривку використано:
А риторичне запитання,
вигуки, метонімію
Б порівняння,
уособлення, риторичне запитання
В гіперболу, анафору,
порівняння
Г літоту, порівняння,
метафору
|
12. Події «Слова о полку Ігоревім» відбулися:
А 998 року
Б 1112 року
В 1184 року
Г 1185 року
|
13. Річка, на якій відбулася вирішальна битва
Ігоревого війська, називалася:
А Каяла В
Ворскла
Б Дніпро Г Почайна
|
14. Жанр «Слова о полку Ігоревім»:
А літописна повість
Б поема
В героїчна пісня
Г слово
|
15. «Хочу
бо, – сказав, – списа переломити кінець поля
Половецького; з вами, русичі, хочу голову свою зложити або напитися шоломом з
Дону!» Ці слова у «Слові о полку
Ігоревім» належать:
А Бояну
Б Всеволоду
В Святославу
Г князю Ігорю
|
16. Плач Ярославни споріднений із таким
фольклорним жанром:
А замовляння
Б легенда
В голосіння
Г дума
|
17. «Слово
о полку Ігоревім» має ознаки художнього стилю:
А бароко В реалізму
Б орнаменталізму Г класицизму
|
18. Творчість Г.Сковороди має ознаки художнього
стилю:
А готики В реалізму
Б бароко Г класицизму
|
19. Поставте в хронологічному порядку етапи
розвитку давньої української літератури:
А орнаментальний стиль
Б ренесанс
В бароко
Г монументальний стиль
|
20. В основі байки лежить такий художній прийом:
А алюзія
Б алітерація
В алегорія
Г асонанс
|
21. Байка як літературний жанр за родовою
ознакою твір…
А ліричний
Б епічний
В ліро-епічний
Г драматичний
|
22. Зразком
високої патріотичної лірики є твір
Г.Сковороди:
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту-
звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
|
23. Тему суперечності між трудовим способом
життя й паразитичним існуванням розкрито у байці Г.Сковороди:
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту-
звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
|
24. У якій байці Г.Сковорода засуджує здирників
і бюрократів, розпусників і пияків, ледарів і підлабузників?
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту-
звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
|
25. У якій байці Г.Сковорода розмірковує над питанням, що таке свобода («Зрівнявши
все злото, проти свободи воно лиш - болото»)?
А «Бджола та Шершень»
Б «Всякому місту-
звичай і права»
В «Собака і Вовк»
Г «De libertate»
|
26. На могилі Г.Сковороди викарбуваний його
афоризм :
А Не все те невірне, що
тобі незрозуміле.
Б З усіх утрат втрата
часу найтяжча.
В Світ ловив мене, та
не спіймав.
Г Не за обличчя судіть,
а за серце.
|
27. Художній стиль і напрям у європейській літературі та мистецтві
XVII-XVIII ст., для якого характерні увага до античних взірців, до духовної і
матеріальної культури, суворе дотримання єдності жанрів, оспівування «сильних
світу сього» – це …
А романтизм В класицизм
Б реалізм Г ренесанс
|
28. Про кого Т. Шевченко писав у рядках:
Будеш,
батьку, панувати,
Поки живуть люди;
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть!
А П.Куліша В Г.Сковороду
Б І.Котляревського Г І.Вишенського
|
29. Зачинателем нової української літератури
був:
А Т.Шевченко
Б Г.Сковорода
В І.Квітка-Основ’яненко
Г І.Котляревський
|
30. За жанром «Енеїда»:
А реалістична ліро-епічна
поема
Б драматична поема
В сатирична поема
Г епічна
травестійно-бурлескна поема
|
31. «Енеїда» є травестійною переробкою
однойменного твору:
А Овідія В
Діодена
Б Гомера Г Вергілія
|
32. В образах троянців І.Котляревський змалював:
А панів В
чумаків
Б козаків Г
кріпаків
|
33. У поемі «Енеїда» письменник натякає на
царювання Катерини II («люта чарівниця І дуже злая для людей»). Як називається такий художній
прийом?
А алюзія
Б алітерація
В алегорія
Г асонанс
|
34. Хто з митців назвав «Енеїду»
І.Котляревського «енциклопедією українського життя XVIII століття»?
А Г.Сковорода
Б І.Франко
В М.Рильський
Г Леся Українка
|
35. У рядках «Енеїди»
Помилуй, пані благородна!
Не дай загинуть головам… використано художній засіб:
А епітет
Б метонімію
В синекдоху
Г оксиморон
|
36. Серед названих жителів Олімпу богом кохання
є:
А Зевс (Юпітер)
Б Нептун (Посейдон)
В Купідон (Амур)
Г Марс (Арей)
|
37. «Енеїда» І.Котляревського написана віршовим
розміром:
А ямбом
Б хореєм
В дактилем
Г анапестом
|
38. Дайте визначення мовній грі, яку
використовує І.Котляревський у наведених рядках:
Енус ностер магнус панус
І славний троянорум князь,
Шмигляв по морю, як циганус…
А езопова мова В парадоксальні висловлювання
Б макаронічна мова Г оксиморон
|
39. Жанр твору «Наталка Полтавка»
І.Котляревського:
А драма-феєрія
Б історична трагедія
В соціально-побутова
драма
Г травестійно-бурлескна
поема
|
40. Возний із п’єси І.Котляревського «Наталка
Полтавка» мав прізвище:
А Макогоненко
Б Терпиловський
В Тетерваковський
Г Віяловський
|
41. Хто із названих драматургів виконував роль у п’єсі «Наталка Полтавка»?
А М.Кропивницький
Б.М.Садовський
В П.Саксаганський
Г І.Карпенко-Карий
|
42. Про кого сказав Т.Шевченко:
…А ти, батьку,
Як сам здоров знаєш;
Тебе люди поважають,
Добрий голос маєш…
Утни, батьку,щоб нехотя
На весь світ почули,
Що діялось в Україні…
А Г.Сковороду В Г.Квітку-Основ’яненка
Б П.Куліша Г
І.Котляревського
|
43. «Батьком» нової української художньої прози
вважають:
А Т.Шевченка
Б І.Котляревського
В П.Куліша
Г Г.Квітку-Основ’яненка
|
44. Твір «Маруся» Г.Квітки-Основ’яненка за
жанром – це
А романтична балада
Б соціально-побутове
оповідання
В
сентиментально-реалістична повість
Г
реалістично-етнографічна новела
|
45. Твір Г.Квітки-Основ’яненка «Маруся» має
ознаки художнього стилю:
А бароко
Б романтизму
В класицизму
Г сентименталізму
|
46. Головні герої твору «Маруся»
А комічні
Б трагічні
В героїчні
Г ідеалізовані
|
47. Для сентименталізму характерні такі ознаки,
КРІМ:
А герої ідеальні
Б співчутливий тон
розповіді
В поєднання релігійних і
світських мотивів
Г увага до описів
природи
|
48. Романтизм став повним запереченням:
А ренесансу
Б бароко
В класицизму
Г сентименталізму
|
49. Роки життя Т.Шевченка:
А 1801-1859
Б 1814-1861
В1816-1857
Г 1871-1913
|
50. Т.Шевченко народився в:
А Кирилівці
Б Звенигородці
В Моринцях
Г Вільшані
|
51. Прочитайте рядки з послання «До
Основ’яненка»
Чайка скиглить літаючи,
Мов за дітьми плаче;
Сонце гріє, вітер віє
На степу козачім.
В уривку наявні художні засоби, КРІМ:
А порівняння
Б епітета
В гіперболи
Г персоніфікації
|
52. Поезії «До Основ’яненка» належать слова:
А «І мене в сім’ї
великій, В сім’ї вольній, новій Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом».
Б «В своїй хаті своя й
правда, І сила, і воля».
В «У всякого своя доля
І свій шлях широкий».
Г «Наша дума, наша
пісня Не вмре, не загине… От де, люде, наша слава, Слава України!»
|
53. Рядки з поми «Гайдамаки» «Все йде, все минає – і краю немає, Куди ж
воно ділось? Відкіля взялось?» є
А описом життя
Б лірично-філософським
вступом
В ліричним відступом
Г авторською розповіддю
|
54. Ім’я одного з головних героїв поеми
«Гайдамаки»:
А Перебендя
Б Гамалія
В Іван Підкова
Г Ярема Галайда
|
55. За жанром поема «Гайдамаки»:
А історична поема
Б соціально-побутова
поема
В драматична поема
Г романтична
історико-героїчна поема
|
56. Убивство одним із героїв поеми «Гайдамаки»
своїх дітей змальовано в розділі:
А «Титар»
Б «Треті півні»
В «Червоний бенкет»
Г «Гонта в Умані»
|
57. Вірш «Заповіт» Т.Шевченко написав,
перебуваючи в:
А Києві
Б Санкт-Петербурзі
В Яготині
Г Переяславі
|
58. Поема «Сон» («У всякого своя доля…») має
таке авторське жанрове визначення:
А містерія
Б комедія
В медитація
Г подражаніє
|
59. Героїню поеми «Сон» («У всякого своя доля…»), чий портрет
у рядках
… небога,
Мов опеньок засушений,
Тонка, довгонога,
Та ще на лихо, сердешне,
Хита головою…, ліричний герой зустрів:
А в Україні
Б в Сибіру
В у царському палаці
Г на вулицях міста
|
60. У заключних рядках поеми «Сон» («У всякого
своя доля…»)
Мій медведик! Стоїть собі,
Голову понурив
Сіромаха. Де ж ділася
Медвежа натура?
Мов кошеня, такий чудний… використано
сатиричний прийом:
А іронію В сарказм
Б літоту Г гротеск
|
61. Поема «Кавказ» присвячена:
А другу Якову де
Бельмену
Б грузинському народові
В царю Миколі I
Г Катерині II
|
62. На початку поеми «Кавказ» Т.Шевченко
використав із античної міфології образ:
А Геракла В Зевса
Б Прометея Г Сізіфа
|
63. Заклик до боротьби за національне і
соціальне звільнення
Борітеся – поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая! звучить
у творі Т.Шевченка:
А «Гайдамаки»
Б «І мертвим, і живим…»
В «Кавказ»
Г «Заповіт»
|
64. У рядках із поеми «Кавказ»
А тюрм! а люду! Що й лічить!
Од молдаванина до фіна
На всіх язиках все мовчить,
Бо благоденстує!
використано художні засоби:
А гіперболу, уособлення
Б літоту, парадокс
В іронію, синекдоху
Г алюзію, порівняння
|
65. З якого твору Т.Шевченка рядки
«В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля»,
«Нема на світі України, Немає другого Дніпра», «Якби ви вчились так, як
треба, То й мудрость би була своя», «І чужому научайтесь, Й свого не
цурайтесь»
стали афоризмами?
А «Гайдамаки»
Б «І мертвим, і живим…»
В «Кавказ»
Г «Заповіт»
|
66. Поему «Катерина» Т.Шевченко присвятив:
А К.Брюллову
Б В.Жуковському
В матері
Г сестрі Катерині
|
67. Пейзажні описи у поемі «Катерина» введені,
щоб:
А передати красу
української природи
Б поглибити
психологічний стан героїні
В надати твору
реалістичного звучання
Г зберегти народнопісенні
традиції
|
68. Кульмінацією у поемі «Катерина» є:
А розповідь про
нерозсудливу поведінку Катерини
Б випадкова зустріч
Катерини з військом та офіцером Іваном, який відштовхнув її і не захотів
визнати дитини
В народження у Катерини
позашлюбної дитини
Г самогубство героїні
|
69. Пантелеймон Куліш був учасником товариства:
А «Руська трійця»
Б «Молода муза»
В Кирило-Мефодіївське
братство
Г «Братство тарасівців»
|
70. Твір «Чорна рада» П.Куліша має підзаголовок:
А роман-хроніка
Б літопис 1654 року
В хроніка 1663 року
Г історія літописання
|
71. На гетьманську булаву у романі «Чорна рада»
претендували:
А Хмельницький, Барабаш
Б Брюховецький, Сомко
В Мазепа, Тетеря
Г Васюта, Вуяхевич
|
72. Вирішальну роль у ході Ніжинської ради у
романі «Чорна рада» відіграли такі соціальні сили:
А городове козацтво
Б простолюд та
запорожці
В міщани
Г козацька старшина
|
73. У словах «А що нам, брате, до Вкраїни? Хіба
нам нічого їсти або пити, або ні в чому хороше походити?» виражена життєва позиція одного з героїв
роману «Чорна рада»:
А Гвинтовки
Б Кирила Тура
В Череваня
Г Івана Брюховецького
|
74. «Безбожним
харцизякою», «гадюкою», «нечестивим пройдисвітом» у романі «Чорна рада»
автор називає:
А Брюховецького
Б Кирила Тура
В Гвинтовку
Г Васюту
|
75. Усі названі персонажі роману «Чорна рада» є
історичними постатями, КРІМ:
А Павло Тетеря
Б гетьман Яким Сомко
В гетьман Іван
Брюховецький
Г полковник Кирило Тур
|
76. Справжнє ім’я Марка Вовчка:
А Лариса Косач
Б Ольга Кобилянська
В Олена Пчілка
Г Марія Вілінська
|
77. Своєю «єдиною
донею Марусею Маркович» назвав Марка Вовчка:
А П.Куліш
Б Т.Шевченко
В В.Стефаник
Г І.Котляревський
|
78. В уривку із оповідання «Максим Гримач»: «Зійшла,
як на хибку кладку, поглянула на всі сторони та й кинулась на самий глиб»використано
сюжетний елемент:
А зав’язка В
кульмінація
Б розвиток дії Г розв’язка
|
79. Художньо-стилістичний прийом, натяк,
відсилання до певного літературного твору або історичної події – це
А гротеск
Б гіпербола
В алюзія
Г парадокс
|
80. Троп, заснований на сполученні логічно
несумісних понять, протилежних за значенням слів, унаслідок чого створюється
несподіваний експресивний ефект – це
А метафора В оксиморон
Б метонімія Г літота
|
81. Двоскладова стопа з наголосом на другому
складі:
А ямб
В дактиль
Б хорей
Г анапест
|
82. Невеликий за обсягом вірш і музичний твір
про кохання, призначений для сольного співу …
А вірш В романс
Б поема Г коляд
|
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ (ФОРМАТ ЗНО 10
КЛАС)
1. Творчості І.Нечуя-Левицького притаманні риси
художнього стилю:
А реалізму В
класицизму
Б романтизму Г
сентименталізму
|
2. Жанр твору «Кайдашева сім’я»:
А історико-побутова
лірико-гумористична повість
Б історико-романтична
лірико-травестійна повість
В соціально-побутова
сатирично-гумористична повість
Г
соціально-психологічна сатирично-бурлескна повість
|
3. Поява в сім’ї Кайдашів Мотрі є у творі
А зав’язкою
Б розв’язкою
В експозицією
Г кульмінацією
|
4. Село, де жили Кайдаші, називалося:
А Вербівка
Б Комарівка
В Семигори
Г Пухівка
|
5. «Серце з перцем» у повісті «Кайдашева сім’я»
мала:
А Мелашка
Б Мотря
В Маруся Кайдашиха
Г баба Палажка
|
6. Стару Кайдашиху в селі прозвали:
А осавулою
Б чорноротою
В бояринею
Г пані економшею
|
7. У повісті «Кайдашева сім’я» провідною є
А проблема
братовбивства
Б проблема безправ’я
селян
В проблема майнової
нерівності
Г проблема громадського
обов’язку
|
8. У
словах «Лаврінові слова запали Карпові в душу» використано
художній засіб:
А епітет В
синекдоху
Б метафору Г
порівняння
|
9. Справжнє прізвище Панаса Мирного –
А Косач
Б Рудченко
В Тобілевич
ГСаксаганський
|
10. Панас Мирний майстерно переспівав
українською мовою:
А «Іліаду» Гомера
Б «Слово про похід
Ігорів»
В «Божественну комедію»
Данте
Г «Послання до
єпископів» Вишенського
|
11. Назва роману «Хіба ревуть воли, як ясла
повні?» є
А іронічною
Б сатиричною
В алегоричною
Гміфологічною
|
12. Академік О.Білецький схарактеризував
композицію роману «Хіба ревуть воли,
як ясла повні?» словами:
А «Оповідка з народного
життя»
Б «Роман у романі
людських трагедій»
В «Будинок з багатьма прибудовами
і надбудовами»
Г «Коротка, сильна і
страшна повість про людське горе»
|
13. Образи у творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А типові
Б символічні
В ідеалістичні
Г фантастичні
|
14. Провідна проблема твору «Хіба ревуть воли,
як ясла повні?»
А братовбивства
Б вибору
В батьків і дітей
Г боротьби за політичні
права
|
15. Іменами Хрущ,
Хрущов, Притика наділений у романі
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А Грицько Чупруненко
Б дід Улас
В Іван Вареник
Г Чіпка Варениченко
|
16. «Польовою
царівною» Панас Мирний у романі
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» назвав:
А Христю
Б Галю
В Явдоху
Г пані Польську
|
17. Прізвисько «Махамед» піщани дали («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»):
А Чіпці Варениченку
Б Грицьку Чупруненку
В Максиму Гудзю
Г пану Польському
Василю Семеновичу
|
18 Серед акторів «театру корифеїв» були
представники родини –
А Старицьких
Б Саксаганських
В Тобілевичів
Г Кропивницьких
|
19. Першу українську професійну трупу створив:
А І.Карпенко-Карий
Б М.Садовський
В М.Старицький
Г М.Кропивницький
|
20. Авторський відступ у драмі, в якому йдеться
про особливості зовнішності дійових осіб, їхньої поведінки, акторської гри,
називається:
А реплікою
Б ліричним відступом
В ремаркою
Г портретом
|
21. «Дворянські порядки» у своєму домі
намагається завести герой твору І.Карпенка-Карого:
А Пузир («Хазяїн»)
Б Калитка («Сто тисяч»)
В Боруля («Мартин Боруля»)
Г Тренделєв («Мартин
Боруля»)
|
22. Поетичний дебют І.Франка відбувся в журналі:
А «Друг»
Б «Дзвін»
В «Молот»
Г «Життє і слово»
|
23. Поезії збірки «Зів’яле листя» І.Франка
належать до:
А пейзажної лірики
Б інтимної лірики
В громадянської лірики
Г філософської лірики
|
24. Жанр збірки
«Зів’яле листя» І.Франко визначив як:
А ліричний щоденник
Б лірична трагедія
В лірична драма
Г драма серця
|
25. Мій поклик: праця, щастя і
свобода,
Я
єсть мужик, пролог, не епілог …
Ці слова звучать у вірші І.Франка:
А «Декадент»
Б «Поет мовить»
В «Сідоглавому»
Г «Гімн»
|
26. На основі біблійного матеріалу І.Франком
написано:
А поему «Іван
Вишенський»
Б повість «Перехресні
стежки»
В збірку «З вершин і
низин»
Г поему «Мойсей»
|
27.
«Мойсей» І.Франка за жанром:
А історична поема
Б філософська поема-притча
В драма-феєрія
Г драматичний твір
|
28. Закликає народ закидати пророка камінням у
поемі «Мойсей»:
А Азазель
Б Єгошуа
В Датан
Г Єгова
|
29. Трагедія Мойсея з однойменної поеми полягає
в:
А нерозумінні його
людей
Б слабкості духу
В старості
Г підступних ворогах
|
30. Поема «Мойсей» порушує таку основну
проблему:
А стосунки вождя з
народом
Б роль особистості в
житті суспільства
В місце України у
світовій історії
Г людина і віра
|
31. Кульмінацією поеми «Мойсей» є
А розповідь про сліпця
Оріона
Б легенда про терен
В конфлікт Датана й
Авірона з Мойсеєм
Г смерть Мойсея
|
32. Азазель у поемі «Мойсей» символізує:
А злочин
Б злагоду
В темряву
Г сумніви
|
33. У рядках
І знов по широких полях
Полились
ріки людського поту… використано художній засіб:
А метафору
Б гіперболу
В синекдоху
Г порівняння
|
34. У рядках
Ти, брате, любиш Русь,
Я ж не люблю, сарака!
Ти, брате, патріот,
А я собі собака… використано засіб поетичного синтаксису:
А епіфору
Б анафору
В антитезу
Г тавтологію
|
35. Повість «Земля» О.Кобилянської започаткувала
………… як модерністську течію:
А імпресіонізм
Б символізм
В експресіонізм
Г сюрреалізм
|
36. Течія модернізму, основним принципом якої є
художнє осягнення за допомогою символів сутності явищ, що знаходяться за
межею чуттєвого сприймання, є
А імпресіонізм
Б символізм
В експресіонізм
Г сюрреалізм
|
37. Прочитайте уривок із повісті «Земля»
О.Кобилянської
«А
відтак, коли настане весна – за три місяці вона вже настане, – буде земля його недармо вижидати. Розстелиться
чорна й широка, як море, голубе небо буде сміятися, а його не буде.» Займенники,
виділені в тексті, указують на:
А Івоніку
Б Саву
В Михайла
Г Тодорику
|
38. У наведеному уривку використано:
А порівняння,
персоніфікацію, синекдоху
Б персоніфікацію,
метонімію, інверсію
В епітети, порівняння,
уособлення
Г паралелізм, символ,
оксиморон
|
39. Комплекс Каїна у повісті «Земля» повторює:
А Михайло
Б Сава
В Івоніка
Г Петро
|
40. Стильовою домінантою творчості
М.Коцюбинського є:
А неоромантизм
Б імпресіонізм
В сентименталізм
Г експресіонізм
|
41. Домінування враження над зображенням, ефект
«кольорової музики», незвичайного поєднання звукових і колористичних образів
– це ознаки стилю…
А романтичного В імпресіоністичного
Б реалістичного Г сюрреалістичного
|
42. Новелу «Intermezzo» можна віднести до такого
жанрового різновиду:
А психологічна
Б сенсаційна
В філософська
Г лірична
імпресіоністична
|
43. За формою викладу матеріалу «Intermezzo» -
це
А новела настрою В новела потоку свідомості
Б музична новела Г пейзажна новела
|
44. Тема новели «Intermezzo»:
А митець і суспільство
Б зубожіння
українського селянства
В становлення
української інтелігенції
Г гармонія людини і
природи
|
45. Ліричний герой новели «Intermezzo» найбільше
заздрить:
А сонцю В планетам
Б вівчаркам Г землі
|
46. Кульмінаційним моментом у композиції новели
«Intermezzo» є:
А втеча з міста
Б зустріч ліричного
героя з селянином
В прогулянка з
вівчарками
Г перебування в будинку
|
47. Розв’язка сюжету новели «Intermezzo» звучить
у словах:
А «я не можу бути
самотнім»
Б «мене втомили люди»
В «врешті ми вдома»
Г «Йду поміж люди. Душа
готова»
|
48. У повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих
предків» змальовано такий регіон України:
А Буковина
Б Волинь
В Гуцульщина
Г Бойківщина
|
49. Образи Івана та Марічки у повісті
М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» є втіленням ідеї:
А родинного затишку
Б вірності та
відданості
В незнищенності кохання
Г скороминущості буття
|
50. Діалектне слово «плай», вжите у повісті
М.Коцюбинського «Тіні забутих предків», означає:
А хазяїн
Б вогнище
В гірська стежка
Г безлісні гори
|
51. За ідейно-тематичним спрямуванням повість
М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» близька до:
А «Кайдашевої сім’ї»
І.Нечуя-Левицького
Б «Землі»
О.Кобилянської
В «Лісової пісні» Лесі
Українки
Г «Intermezzo»
М.Коцюбинського
|
52. «Нервова» емоційність та ірраціональність,
гіперболізоване зображення дійсності, поєднання примітивізму із високим
пафосом характерне для:
А імпресіонізму
Б експресіонізму
В неореалізму Г неоромантизму
|
53. Такі ознаки, як напружений сюжет, несподівана
розв’язка, стислість, загострений конфлікт, характерні для жанру:
А казки В новели
Б балади Г драми
|
54. В.Стефаник входив до:
А «Руської трійці»
Б «Празької школи»
В «Покутської трійці»
Г
«Кирило-Мефодіївського братства»
|
55. В основу новели «Камінний хрест» В.Стефаника
покладено:
А розповідь батька
Б автобіографічні
мотиви
В листування з
односельцем-емігрантом
Г замітку з місцевої
газети
|
56.
Головний персонаж новели «Камінний хрест»:
А Іван Дідух
Б Кирило Гаморак
В Гриць Летючий
Г Чіпка Варениченко
|
57. Кульмінація новели «Камінний хрест»:
А змалювання тяжкої
праці на горбі
Б розмова з сусідами
В танець Івана з
дружиною
Г момент, коли Іван
замовляє службу по собі в церкві
|
58. Леся Українка народилася в:
А Києві
Б Львові
В Луцьку
Г
Новгород-Волинському
|
59. Справжнє прізвище Лесі Українки:
А Лариса Косач
Б Наталя Кобринська
В Марія Вілінська
Г Олена Пчілка
|
60. Рядки
Так, я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні… узяті з поезії:
А «Надія»
Б «Слово, чому ти не
твердая криця»
В «Стояла я і слухала
весна»
Г «Contra spem spero»
|
61. Особливістю композиції «Лісової пісні» Лесі
Українки є те, що:
А оповідач є учасником
подій
Б твір починається з
кульмінації
В змальовано два світи:
людський і казковий
Г події розвиваються у
зворотному порядку
|
62. Тема «Лісової пісні» Лесі Українки:
А стосунки між батьками
і дітьми
Б любов людини до
природи і необхідність її збереження
В зіставлення світу людини
і світу природи в їх гармонійних і дисгармонійних взаєминах
Г життя українських
селян на Волині наприкінці XIX століття
|
63. Мавка, розбуджена голосом сопілки сільського
парубка Лукаша, прокидається від зимового сну. Ця частина сюжету є …
А кульмінацією
Б розв’язкою
В експозицією
Г зав’язкою
|
64. У «Лісовій пісні» Лесі Українки наявні всі
проблеми, КРІМ:
А людина і природа
Б людина і мистецтво
В трагедія самозради
Г трагедія самовбивства
|
65. «Лукава, як видра, хижа, наче рись» – це
характеристика у «Лісовій пісні» Лесі Українки:
А Мавки
Б Килини
В матері Лукаша
Г Русалки
|
66. Поезія Лесі Українки «І все-таки до тебе
думка лине» звернена безпосередньо до:
А матері Олени Пчілки
Б коханого
С.Мержинського
В рідної України
Г чоловіка К.Квітки
|
67. У рядках
І так заридати, щоб зорі почули,
Щоб люди вжахнулись на сльози мої… використано художній засіб:
А епітет
Б метонімію
В порівняння
Г гіперболу
|
68. Жанр поезії Лесі Українки «І все-таки до
тебе думка лине»:
А патріотична лірика
Б філософська лірика
В громадянська лірика
Г пейзажна лірика
|
69. У поетичній строфі
Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі…використано:
А тавтологію В епіфору
Б анафору Г риторичний
оклик
|
70. Вислови О.Білецького «його поезія народилася
з духу музики»; назва його першої збірки – це «своєрідна філософія космічної
гармонії» – стосуються творчості:
А О.Олеся В М.Рильського
Б П.Тичини Г М.Вороного
|
71. Збірка «Сонячні кларнети» П.Тичини найбільш
близька до мистецтва:
А живопису В музики
Б скульптури Г театру
|
72. Перу П.Тичини належить поезія:
А «Чого являєшся мені у сні…»
Б «Якби я втратив очі,
Україно…»
В «Лебеді материнства»
Г «Ви знаєте, як липа
шелестить…»
|
73. В уривку
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? –
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі… використано такі художні засоби:
А гіперболу, епітети,
порівняння
Б оксиморон, епітети,
порівняння
В паралелізм, епітети,
риторичне запитання
Г риторичний оклик,
епітети, порівняння
|
74. Вірш «Любіть Україну» був написаний:
А 1941 р. у зв’язку з
початком Великої Вітчизняної війни
Б 1943р. на честь
визволення Києва від фашистів
В 1944 р. з нагоди
визволення України від фашистів
Г 1945 р. з нагоди
перемоги над фашистами
|
75. В уривку з вірша «Любіть Україну» В.Сосюри
Для нас вона в світі єдина, одна
В просторів солодкому чарі…
Вона у зірках, і у вербах вона,
І в кожному серця ударі…
використано прийом:
А гіперболи В алегорії
Б тавтології Г синекдохи
|
76. М. Вороний обстоював засади такої модерної
течії в українській літературі, як:
А символізм
Б імпресіонізм
В сюрреалізм
Г експресіонізм
|
77. М.Вороний НЕ Є автором поезії:
А «Іванові Франкові»
Б «Блакитна панна»
В «Інфанта»
Г «З журбою радість
обнялась»
|
78. У рядках
Акордами проміннострунними
День хвилював і тихо гас.
Над килимами
вогнелунними
Венера кинула алмаз… виділені
слова є:
А епітетами В неологізмами
Б порівняннями Г архаїзмами
|
79. Блакитна панна з однойменної поезії
М.Вороного – це образ
А Літа В
Осені
Б Зими Г
Весни
|
80. Автор поетичної збірки «З журбою радість
обнялась…» – це
А М.Вороний В О.Олесь
Б П.Тичина Г І. Франко
|
81. У рядках
В обіймах з радістю журба.
Одна летить, друга спиня…
І йде між ними боротьба,
І дужчий хто, не знаю я…
використано художні засоби:
А порівяння й
епітети Б метафору й
епітети
Б антитезу й
оксиморон Г анафору й антитезу
|
82. В.Винниченко започаткував в українській
літературі таку течію модернізму, як:
А неоромантизм
Б неореалізм
В символізм
Г імпресіонізм
|
83. Серед названих творів В.Винниченка новелою
є:
А «Записки Кирпатого
Мефістофеля»
Б «Гріх»
В «Сонячна машина»
Г «Момент»
|
84. За жанром
новела «Момент»:
А психологічна
Б сенсаційна
В філософська
Г імпресіоністична
|
Немає коментарів:
Дописати коментар